logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۹۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بنیاد شهید استان زنجان:

11 شهید غریب در زنجان شناسایی شد

11-شهید-غریب-در-زنجان-شناسایی-شد
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در استان زنجان پنج شهید غریب شناسایی شده بود که بعد از بررسی‌ها تعداد به 9 نفر و اکنون به 11 شهید غریب افزایش یافته است.

کاظم سلامت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه کنگره «شهدای غریب» زیر نظر بنیاد شهید استان زنجان برگزار خواهد شد اظهار کرد: سال گذشته در زنجان در این باره جلسات منطقه‌ای برپا شده و باید در نظر داشت که برگزاری کنگره شهدا یک موضوع کشوری است.

بیشتر بخوانید

 وی گفت: کنگره «شهدای غریب» در دو سطح استانی و کشوری اجرا می‌شود، به طوری که در زنجان 25 مرداد ماه ساعت 10 صبح در سالن نور با حضور مسئولان مربوطه برگزار می‌شود و در سطح کشوری نیز آبان ماه در تهران این کنگره برگزار خواهد شد.

 معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در بحث کنگره استانی زنجان پنج شهید غریب اسارت وجود دارد، ادامه داد: این شهدا دوران اسارت خود را در اردوگاه‌های رژیم بعثی بودند که در اثر شکنجه و بیماری به شهادت رسیدند، از اسارت باز نگشتند. در طی چند سال که از آزادی آزادگان می‌گذرد تاکنون نیز آثاری از این شهدا در دسترس نیست.

وی عنوان کرد: یکی از محاسن برگزاری کنگره این بود که 750 شهید غریب در کشور شناسایی شده بود اما با توجه به عملکرد مثبت کنگره این تعداد به یک هزار و 890 شهید در سطح کشور رسید.

سلامت افزود: در استان زنجان پنج شهید غریب شناسایی شده بود که بعد از بررسی‌های به عمل آمده این تعداد به  9 شهید افزایش یافت و اکنون اطلاعات نام و نام خانوادگی دو شهید دیگر در دسترس است که این آمار به 11 شهید غریب در استان زنجان افزایش می‌یابد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر